2 דרשה לבר מצוה + תוספת  פרשת שלח  / כתיבה מאיר אביטן

בס"ד


דרשה לבר מצווה מתן  כשר -  פרשת שלח לך תשס"ב / מאיר אביטן 


עוֹמֵד אֲנִי תַּחַת כַּנְפֵי הַשְּׁכִינָה בָּהּ שֹׁרְשֵׁי אֲבִי וְאִמִּי אוֹחֲזִים בִּי

וּבְרֶגַע שֶׁל רֶטֶט נִרְגָּשׁ אֲנִי

וְשַׁמֵּחַ לִהְיוֹת חֻלְיָה בַּשַּׁרְשֶׁרֶת מִשְׁפַּחְתִּי

וְאוֹדֶה לה' עַל שֶׁזִּכַּנִי לִהְיוֹת בִּמְחִיצָתָם

שֶׁל סָבִי ......(למלא את השמות )

סָבָתִי ...

בְּמַעֲמָד זֶה מוֹקִיר אֲנִי אוֹתָם

עַל מַעֲשֵׂיהֶם לְמַעַנִי

וְאַעֲנִיק לָהֶם אֶת סֵפֶר תְּפִלּוֹת דָּוִד

וְיִזְכּוּ מִשֶּׁפַע בִּרְכוֹתָיו שֶׁל דָּוִד הַמֶּלֶךְ

" וְהָיָה כְּעֵץ שָׁתוּל עַל פַּלְגֵי מַיִם

אֲשֶׁר פִּרְיוֹ יִתֵּן בְּעִתּוֹ וְעָלֵהוּ לֹא יִבֹּל"

(הבן נותן מתנה ספר תהילים לסבים והסבתות)



ובסוד הזכירה סוד הגאולה

ויזכר סבי .....  זכרונו לברכה שאינו איתנו ויהיה מליץ יושר לי ולמשפחתי  ולכל ישראל.


אטול רשות מאבי מורי, ואמי , אגש ביראת כבוד.

לְיָדִי אֶקְשֹׁר הַטּוֹטֶפֶת,

אִירָא פֶּן נִשְׁמְטָה.

כִּי יוֹדַעַת נַפְשִׁי רַכָּה

בָּאֵי בֵּית הַכְּנֶסֶת

בִּי יִתְבּוֹנְנוּ.

הֵן בִּקְהָלָם

נַפְשִׁי כְּבָר נִכְנֶסֶת

וַאֲנִי רוֹאֶה אֶת פְּנֵי אֲבִי וְאמי

וְהֵם מִגִּיל נָהֲרו.ּ

רֶטֶט גִּלָּה חֶרְדַת קֹדֶשׁ

בְּשָׂרִי אָז עָבַרוּ

שָׂם אֲנִי עָלַי עֹל תּוֹרָה,

תּוֹרַת צוּרִי, קוֹנִי.

וּבְהָנִיחִי תְּפִלִּין

מְקֻשָּׁר אֲנִי לְעַמִּי וְתוֹרָתִי.

בֵּן שְׁלֹשׁ עֶשְׂרֵה לַמִּצְווֹת

הוֹפְכֵנִי לְחֵלֶק מִן הָעָם,

שֶׁל עָבָר הֹוֶה וְעָתִיד.

וְאָנֹכִי חֻלְיָה בְּשַׁרְשֶׁרֶת הַדּוֹרוֹת

הַקּוֹשֶׁרֶת אוֹתִי לָעָם וְלָאָרֶץ הַנִּצְחִית

אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל.

--------

פרשת השבוע שלח לך אוחזת במעלתה של ארץ ישראל

אשר נתקלקלה בדיבתם של המרגלים

כך  פָּרָשִׁיּוֹת הַתְּפִלִּין אוֹחֲזוֹת

בְּשַׁעֲרֵי אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל

בִּתְבוּאָתָהּ נְטִיעָתָהּ וִיבוּלָהּ, כַּכָּתוּב:

"וְנָתַתִּי מְטָר אַרְצְךָ בְּעִתּוֹ יוֹרֶה וּמַלְקוֹשׁ

וְאָסַפְתָּ דְּגָנְךָ תירושך ויצהרך ".

אַבְרָהָם אָבִינוּ בִּישִׁיבָתוֹ בְּאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל

הָיָה קוֹשֵׁר כָּל תִּקְוָתוֹ בְּהַנְחָלַת הָאָרֶץ לְבָנָיו

הָלַךְ לְאַרְכָּה וּלְרָחֳבָהּ וְנָטַע אֵשֶׁל וְאִילָנוֹת.

-------

הנחת התפילין נחשבת לאחת המצוות החשובות בתורה,

מצווה זו מקפלת בתוכה ארבעה עיקרים:

בראשונה : ראשית הווייתנו כעם, שהרי אנו מניחים תפילין זכר ליציאת מצרים , שנאמר: "כי ביד חזקה הוציאך ה' ממצרים".

בשניה:  מצוות ישוב הארץ, שזכינו בה ברוך ה' בדורות האחרונים. שנאמר: והיה כי יביאך ה' אל ארץ הכנעני והחתי והאמורי כאשר נשבע לך.

בשלישית:  חינוך הבנים . "והיה כי ישאלך בנך לאמור מה זאת? ואמרת אליו בחוזק יד הוציאנו ה' ממצרים" ועוד נאמר: "ושיננתם לבניך ודברת בם".

ואחרונה:  קבלת עול מלכות שמים: בגמרא במסכת ברכות (יח) נאמר : "הרוצה שיקבל עליו עול מלכות שמים שלימה, יפנה ויטול ידיו ויניח תפילין, ויקרא קריאת שמע ויתפלל, וזו היא עול מלכות שמים שלימה".


שמח אני , על הזכות שניתנה לי לעטור בתפארה,  את זרועי וראשי ולהמשיך השלשלת הארוכה והמפוארת של עם ישראל .


קהל קדוש! מבקש אני להביע את תודתי העמוקה להורי המובילים אותי בדרך האמת והתורה, המעניקים לי חום ואהבה ואני תקווה שתמיד אפאר את משפחתי בתורה ומעשים טובים.


לאחי ואחותי שלווני והיו לי לעזר ולשמחה.


ואחרונים משפחתי היקרה, חברי משפחתנו, חברי הקהילה  וחברי , אשר התכנסתם הנה למעני , ברכת ה' תחול עליכם ובעזרת ה'  אזכה לשמח אתכם בנטיעות של אושר .


וכפי שזכינו  להיות בארץ ישראל , אשא תפילה לבורא עולם שנזכה לגאולה שלימה במדינת ישראל .