נבואת הרב סקלי לפני 70 שנה על שחרור ירושלים
הרב דוד הכהן סקלי (ה'תרכ"ב, 1862 - כ"ד אייר ה'תש"ט, 1949) היה מקובל, דיין ואב בית הדין של אוראן שבאלג׳יריה, מחבר הספרים שו"ת קריית חנה דוד, דרשות על התורה לך דוד, לדוד ברוך ועוד.
"הרב הגאון הגדול מוהר"ר דוד הכהן הגדול זצ"ל, המפורסם בדורו בחכמתו הגדולה, בחריפותו הנוראה, ביראתו וצדקתו העצומה, וענוותו הטהורה, ושמחתו בחלקו בתורה... אורו דמי לבר אלהין, המקובל האלוקי, זכורני מהרה"ג ר' יוסף משאש זלה"ה, שהיה מזדעזע הרבה כאשר היה מזכיר אותו ואת קדושתו"."
בגיל 13 נכנס ללמוד אצל הגאון ר' אברהם בן שושן, וכפי שהוא עצמו מתאר: "והייתי חשקן ושקדן בלימודי... ומורי הרב היה אוהב אותי יותר מתלמידיו, וכשהיה מפרש לנו ההלכה- עמי היה נושא ונותן והיה מראה לי פנים מאירות".
בשנת ה'תר"ס, כאשר כבר יצא שמעו בכל רחבי צפון אפריקה, הוזמן ר' דוד הכהן סקלי לכהן כרבה של קהילת אוראן שבאלג'יר.
אודות פטירתו מובא סיפור מופלא. הקדוש ר' דוד הכהן סקלי ידע בדיוק מתי ייפטר מן העולם. בהגיע המועד, אסף את כל בני ביתו בחדרו, וביקש מאשתו הרבנית שמחה מים לנטילת ידיים. לאחר מכן עטף עצמו בתכריכים, ובשלוה הסביר לנוכחים שהגיע זמנו להסתלק מן העולם. אח"כ עלה על מיטתו, קרא קריאת שמע בכוונה עצומה ומתוך כך השיב את נשמתו ליוצרה, ביום כ"ד אייר תש"ט .
“אנו רואים בעינינו בזמננו זה שהקב”ה מאיר ובא לישראל ……לתת להם נחלתם ארצנו הקדושה וכבר נתאחזו בה והממשלה נתנו ממשלה לישראל בארצנו הקדושה מהם שרים וסגנים…”.
ואולם הפרשנות הנבואית מופיעה בספר ‘לך דוד‘ תחת השם ‘יפיח לקץ‘ שנתן הרב למדרש שכתב ביום שני ג’ בשבט שנת תרצ”ו (1936) על פרשת ‘ויחי’ והיא עוסקת ישירות בגאולה שעתידה להתרחש בבוא היום בשנת תשכ”ח, היא שנת 1967. 70 לפני שנה כיבוש ירושלים.
“הנה אמרו רז”ל שיעקב אבינו בקש לגלות את הקץ וניסתלקה ממנו שכינה והתחיל לומר דברים אחרים….”.
מכאן ממשיך הרב בנבכי המסתורין של הקבלה ועורך חישובים שהם למעלה מבינתנו.
“……שיתא אלפי שנים הוי עלמא כנגד שישה ימי בראשית… ואלף השביעי הוא העולם הבא כנגד יום השבת שכולו ארוך ואם כן אלף השישי הוא כנגד יום השישי שהוא מאוחר שבימים ולפי זה אומרו: את אשר יקרא אתכם באחרית הוא אלף השישי שהוא כנגד יום האחרון של שבוע שהוא יום שישי…….. ”ומנין מספר מילות באחרית הימים עם שני כוללים הוא הקץ שהוא גימטריה תשכ"ח לאלף השישי שהוא אחרית הימים הוא זמן הקץ.
באחרית =619 +הימים=105 === 726 + שני כוללים / תשכ"ח = 728
ערב אחרית הימים – תוריד "ערב" מ- 6000 שנה = 6000-272 = 5728 שנה – ה-תשכ"ח
דניאל פרק ז פסוק כה
וְיִסְבַּר, לְהַשְׁנָיָה זִמְנִין וְדָת, וְיִתְיַהֲבוּן בִּידֵהּ, עַד-עִדָּן וְעִדָּנִין וּפְלַג עִדָּן
דניאל פרק יב
ד וְאַתָּה דָנִיֵּאל, סְתֹם הַדְּבָרִים וַחֲתֹם הַסֵּפֶר--עַד-עֵת קֵץ; ... ו וַיֹּאמֶר, לָאִישׁ לְבוּשׁ הַבַּדִּים, אֲשֶׁר מִמַּעַל, לְמֵימֵי הַיְאֹר: עַד-מָתַי, קֵץ הַפְּלָאוֹת. ז וָאֶשְׁמַע אֶת-הָאִישׁ לְבוּשׁ הַבַּדִּים, אֲשֶׁר מִמַּעַל לְמֵימֵי הַיְאֹר, וַיָּרֶם יְמִינוֹ וּשְׂמֹאלוֹ אֶל-הַשָּׁמַיִם, וַיִּשָּׁבַע בְּחֵי הָעוֹלָם: כִּי לְמוֹעֵד מוֹעֲדִים וָחֵצִי, וּכְכַלּוֹת נַפֵּץ יַד-עַם-קֹדֶשׁ--תִּכְלֶינָה כָל-אֵלֶּה. ח וַאֲנִי שָׁמַעְתִּי, וְלֹא אָבִין; וָאֹמְרָה--אֲדֹנִי, מָה אַחֲרִית אֵלֶּה.
ט וַיֹּאמֶר, לֵךְ דָּנִיֵּאל: כִּי-סְתֻמִים וַחֲתֻמִים הַדְּבָרִים, עַד-עֵת קֵץ. י יִתְבָּרְרוּ וְיִתְלַבְּנוּ וְיִצָּרְפוּ, רַבִּים, וְהִרְשִׁיעוּ רְשָׁעִים, וְלֹא יָבִינוּ כָּל-רְשָׁעִים; וְהַמַּשְׂכִּלִים, יָבִינוּ. יא וּמֵעֵת הוּסַר הַתָּמִיד, וְלָתֵת שִׁקּוּץ שֹׁמֵם--יָמִים, אֶלֶף מָאתַיִם וְתִשְׁעִים. יב אַשְׁרֵי הַמְחַכֶּה, וְיַגִּיעַ: לְיָמִים--אֶלֶף, שְׁלֹשׁ מֵאוֹת שְׁלֹשִׁים וַחֲמִשָּׁה. יג וְאַתָּה, לֵךְ לַקֵּץ; וְתָנוּחַ וְתַעֲמֹד לְגֹרָלְךָ, לְקֵץ הַיָּמִין.
“וראיתי אני הד”ך (דוד הכהן) באלפי שזה החשבון מקביל לקץ הפלאות…. עד עדן ועדנין ופלג עדן … ‘כי למועד מועדים וחצי וגו’ ……. שהוא שני אלפים קע”ב (2172). עשה ממנו ארבעה זמנים….ואמר עד אשר יעבור מעת החורבן עדן ועדנין ופלג עדן מחלק הרביעי דהיינו….”
עידן= זמן 1 / עידנים= 2 זמנים פלג עידן = 0.5 = סה"כ 3.5 זמנים
מועד= זמן 1 / מועדים= 2 זמנים וחצי = 0.5 = סה"כ 3.5 זמנים
חורבן בית שני בשנת ג' אלפים תתכ"ח 3828. לבריאת העולם
נחשב 6000 שנה פחות – 3828 = 2172 שנה מחורבן בית שני עד סוף ימות משיח
לחלק 2172 ל- 4 חלקים =כל חלק 543 : חצי חלק= 271.5 (חצי שנה)
3.5 וחלקים = 3*543= 1629 +271= 1900 שנה ו 6 חודשים.
מחורבן הבית 3828 + 1900 שנה = 5728= התשכ"ח
וכך הוא מסיים בספרו
נמצא שמספר עדן ועדנין ופלג עדן נכוון ומשולב עם חשבון באחרית הימים ואז יגיעו הימים שיש לנו בהם חפץ ימות המשיח וישאר בשנות עולם כמנין ערב שהוא ערב שבת של ימות המשיח ועיין בזוהר חלק א ' דף קפב ...הוא זמן גאולת עולם